Stan zagrożeń w internecie znajduje się obecnie na poziomie standardowym. Nie występują duże epidemie a eksperci z Kaspersky Lab nie zanotowali żadnych poważnych incydentów związanych z bezpieczeństwem. Poziom zagrożenia: 1

Zwycięzcą jest...

Maria Garnajewa
Kaspersky Lab Expert
Dodany 18 maja 2009, 11:37 CEST
Tagi:

Nasze laboratorium spamowe miało ostatnio dużo pracy. W maju pojawiło się sporo spamu związanego z Dniem Matki

oraz spamu związanego z Dniem Zwycięstwa, jednego z największych świąt państwowych w Rosji, które jest obchodzone 9 maja dla upamiętnienia zakończenia Drugiej Wojny Światowej. Niżej widzimy wiadomość spamową, która wydaje się uderzać w patriotyczny ton tego święta, jednak zamieszczony na dole tekst reklamuje usługi drukarskie.

Ostatnio pojawiło się mnóstwo spamu związanego z konkursem Eurowizja. Nie ma w tym nic dziwnego biorąc pod uwagę odbywający się niedawno finał. W Rosji bilety można było kupić przez Internet od połowy lutego, nie powstrzymało to jednak spamerów przed oferowaniem biletów po cenie półtora, a nawet dwa razy wyższej od tych sprzedawanych oficjalnymi kanałami.

Jeżeli to ty sprzedajesz bilet, naturalnie chciałbyś dostać za niego dwukrotność lub trzykrotność jego rzeczywistej ceny. Problem pojawia się wtedy, gdy jesteś kupującym i przepłacasz za coś, co okazuje się fałszerstwem.

Istnieje wiele technik, które pomagają odróżnić fałszywe bilety od prawdziwych. Zabawne jest to, że wykorzystują to sami spamerzy: na końcu pokazanej poniżej wiadomości spamowej znajduje się ostrzeżenie dla odbiorców „Uwaga na fałszywki!”

Jest to jeden z rzadkich przypadków, gdy ja, analityk spamu, zgadzam się ze spamerami!