Denis Legezo
21 kwietnia 2016 Jak przechytrzyć czujniki ruchu drogowego Denis Legezo 28 lipca 2015 Exploity zero day: teraz dostępne dla samochodów Denis Legezo |
W ciągu ostatnich dwóch lat czujniki ruchu drogowego wyrosły w rosyjskich miastach jak grzyby po deszczu. Pierwszymi, którzy zauważyli białe skrzynki zamontowane na słupach przy drodze, byli kierowcy wyposażeni w wykrywacze fotoradarów. Urządzenia te, służące do ostrzegania kierowców przed fotoradarami, reagują na sygnały emitowane przez czujniki tak samo jak na wykorzystywane przez drogówkę radary. Jednak to, że pomagają w wyegzekwowaniu ograniczenia prędkości, stanowi jedynie pozytywny skutek uboczny ich działania; władze miasta zainstalowały te czujniki z zupełnie innego powodu. Urządzenia te rejestrują liczbę samochodów różnego rozmiaru na każdym pasie, określają ich średnią prędkość i wysyłają te dane do ujednoliconego centrum kontroli ruchu drogowego.
Czujnik ruchu drogowego w Moskwie
Dzięki czujnikom władze miasta otrzymują informacje dotyczące intensywności ruchu drogowego, co pozwala im dostosować...
Analizy
Blog
21 lipca okazał się ważnym dniem dla branży informatycznej. Badacze poinformowali o wykorzystaniu pierwszej w historii luki 0-day w samochodach. Atak bezprzewodowy został zademonstrowany na Jeepie Cherokee.
Charlie Miller i Chris Valasek wykryli tę lukę w komputerze pokładowym wspomnianego samochodu. Od dawna już trwały dyskusje na temat możliwych ataków na takie systemy, gdyby osoby atakujące miały dostęp do danych diagnostycznych. Jednak zdalny atak na krytyczne systemy w samochodzie pozostał czysto teoretycznym scenariuszem, przed którym eksperci (w tym z Kaspersky Lab) ostrzegali już od dawna. Wielu miało nadzieję, że producenci samochodów uznają ryzyko wykorzystania takich luk w zabezpieczeniach i podejmą działania zapobiegawcze. Niestety, były to tylko nadzieje.
Badacze uzyskali dostęp za pośrednictwem pokładowego systemu rozrywki nie tylko do mało istotnych ustawień, ale również do systemów...
Analizy
Blog